Tuesday, February 14, 2012

Di TaMaN zIkIr

Panas matari hujan air mata rindu
Menyemai taman zikir taman doamu
Mawar-mawar yang dia kirimkan padaMu
Tumbuh merekah, hiasi sajadah
Yang terus memanjang pada sisa kala

Di taman zikir, taman hening yang mawar itu
Kau temui ribuan perempuan cahaya
Menjelangnya, memohon untuk merengkuhmu

Tlah kau tumpukan, penuh awan-awan asa
Dan kau dekap pelangi MahabbahNya
Kau fana yang memanjati langit ma'rifatNya

Di taman zikir, taman doa dan nafasMu
Di tengah wanita, wanita cahaya
Kau menjaga dengan air mata

Di taman zikir
Taman doa dan nafasMu
Di tengah wanita, wanita cahaya
Nyala masa yang tersisa
Demi hasrat abadi itu

(Renungan):
Tuhan... Bila sujudku padaMu
Kerana aku takut neraka
Bakar aku dengan apiNya
Bila sujudku padaMu
Karena damba syurga
Tutup untukku syurga itu
Namun bila sujudku demi Kau semata
Jangan palingkan wajahMu
Tuhan... Aku rindu menatap keindahanMu

Sungguh telah Dia Fanakan dirimu itu
Tetapi tidak cintamu kepadaNya
Sebab di taman zikir, Doa dan nafasMu
CintaMu dan kekasih adalah baka. 


Monday, February 13, 2012

(^_^)

ulama gang pemuda


bagaimana kau merasa bangga
akan dunia yang sementara
bagai manakah bila semua
hilang dan mati meninggla kan diri mu
bagimanakah bila saat nya
waktu terhenti takkau sadari
masikah ada jalan bagi mu untuk kembali
mengulang ke masa lalu
dunia....dipunuhi dengan hiasan
semua..dan sgala yang ada
akan kembali pada nya
bila waktu tlah memanggil
teman sejati hanyalah
bila waktu tlah terhenti
teman sejati tianggalah sepi...

Sunday, February 12, 2012

akhir sekali

Pada suatu masa yang ditetapkan...
Kita pasti dirisik..
Pertunangan sejak azali..
Di hujung hidup nanti..
Berlangsungnya perkahwinanmu dengan maut..
Hantarannya..sakit dan nazak..
Tamu bertandang menghadiahkan esak tangis..
Pengantin dimandikan..
Dipakaikan baju cantik putih..
Wangian gaharu dan cendana..
Keranda jadi pelaminan..
Pengantin bersanding sendirian..
Di arak keliling kampung..
Berkompangkan azan dan kalimah kudus..
Akad nikahnya bacaan talkin..
Berwalikan liang lahat..
Saksi pula nisan-nisan..
Siraman air mawar..
Keluarga terdekat menepung tawar..
Tiba masa pengantin..
Menunggu sendirian..
Malam pertama bersama KEKASIH..
Di kamar bertilamkan tanah..
Dan Dia menuntut janji..
Sucikah kita tatkala berpadu..
Pernahkah taubat sepanjang hayat..
Atau terkubur bersama dosa-dosa...
Dan Dia Kekasih itu..
Menetapkanmu ke syurga..
Atau melemparkan dirimu ke neraka

kullu nafsi zaikatul maut

Saturday, February 11, 2012

Allah berfirman

Allah berfirman: "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan." 

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya." 

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh." 

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya." 

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya." 

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu." 

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."  

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."   

 

Friday, February 10, 2012

salam rinduku


korang pernah rasa rindukan seseorang tak ? mesti pernah punya tak pun memang sedang merindukan insan yang korang sayang. lain orang, lain cara untuk mengubat rindu tu kan.tapi kadang2 ada juga yang sanggup pendamkan rindu tu, lagi teruk kalau ianya sampai memudaratkan diri sendiri sampai demam sakit itu ini.. hehhehe..

here, sy nak share dengan korang doa untuk meluahkan rindu pada seseorang dan doa ni juga sy selalu amalkan kalau sy rindu eheemmm.. :D

doa nabi yusuf kepada zulaikha. :)
aminn Ya Rabbal'alamin

" Ya Allah,
sampaikan salam rinduku
kepada ...... (nama penuh insan tersebut ),
sehingga aku menjadi kerinduannya..
Amin. "

senangkan..simple sangat insyaallah berkesan. banyak juga member sy yang luahkan masalah diorang kat sy. nak kata sy pro,memang tak la.same je ngn dorg2 tuu.hehe.tapi sy hanya menolong untuk diorang ubatkan perasaan rindu tu.. at least, rindu korang tu dibimbing olehNya.. Allah akan makbulkan permintaan hambaNya bayangkanlah kalau 5kali korang panjatkan doa ni.. apa akan terjadi dengan insan yang korang rindu tu ? DIA takkan tolak permintaan korang yang menentukan cepat atau lambat saja..

kalau kita rindukan seseorang, insyaallah orang yang kita rindukan tu pun akan rindukan kita. 

itu yang sy selalu pesan dekat mereka mereka dan juga diri sy. :)


يحلم القلب؟

يحلم القلب؟

Tetamu

My Blog List