Thursday, July 21, 2011

bila tiba masanya


bila tiba masanya...
aku akan pergi...
pergi utk selama-lamanya...
pergi menghadap DIA yang mencipta ku..
pergi kembali ke tempat asalku...
di situlah destinasiku, yang aku tuju..
setelah melalui perjalanan di dunia yang tak mungkin kekal..
tiada lagi ibu di sisiku..
tiada lagi bapa di sampingku..
tiada lagi keluarga ku..
tiada lagi sahabat ku..
tiada lagi si dia..


aku akan bersendirian.. menanti sesuatu yang aku sendiri tak pasti... baikkah nasib ku?? atau burukkah balasan untukku..? aku takut... bagaimanakah penerimaanNya terhadapku? cukupkah segala apa yang aku laksanakan.. di kala Dia masih memberi ku peluang? aku takut.. adakah terlaksana janjiku.. adakah tercapai impian Rasulku.. adakah selesai tanggungjawabku?



kini
aku masih bernafas...
aku masih mampu ketawa..
masih mampu melakukan apa saja..

namun..
semakin hari..
umurku semakin berkurang...
hayatku semakin singkat..
masa itu akan semakin hampir..
cuma aku tidak tahu..
bilakah akan tiba..




sempatkah aku memohon taubat dari Mu ya ALLAH... sempatkah aku melakukan apa yang sepatunya aku lakukan?? yang paling aku risaukan.. kelak, mampukah aku meninggalkan dunia dengan melafazkan namaMu penuh syukur? mampukah aku?? ya Allah.. ampunkan aku..

No comments:


free counters

يحلم القلب؟

يحلم القلب؟

Tetamu

My Blog List

Powered By Blogger