Wednesday, September 21, 2011

hanya sekeping hati

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

SEKEPING HATIKU HANYA SEKEPING HATI
IANYA TETAP RAPUH WALAU KEKUATAN YANG KUHIASI
HAKIKATNYA AKU TETAP HAMBA
HAMBA YANG MEMERLUKAN YANG ESA
TEMPAT MELUAH RASA
TEMPAT MENGHARAP KASIH DAN SIMPATI
KERANA
SEKEPING HATIKU HANYA SEKEPING HATI




Perasaan Yang Tersimpan

Keadaan saya menjadi semakin kacau apabila saya diterjah dengan perasaan yang saya tahu apa itu tetapi mustahil untuk saya nyatakan di sini. Akhirnya tangisan jua yang mampu saya lepaskan untuk meluahkan segala apa yang terbungkam di lubuk jiwa. Saya tidak mampu Ya Allah...memang saya tidak mampu untuk menghadapi situasi dan perasaan itu. Saya menangis sendirian. Hatta saya sendiri merasa sedih melihat keadaan saya.

Sampai bila, Ya Allah?

Sungguh hambaMu yang lemah ini menanti segalanya berakhir. Dan hambaMu sedar bahawa penantian itu adalah satu penyeksaan dan untuk menggali hikmah dari setiap takdirMu juga adalah sesuatu yang memeritkan.

Kurniakan pada ku kekuatan untuk menyimpan rasa ini, walau andai Kau takdirkan ianya akan tersimpan seumur hidupku. Sungguh aku tidak mampu menghadapinya tanpa bantuanMu, Ya Rabbii.

Ya Hayyu ya Qayyum birahmatika astaghiithu...
Ya Hayyu ya Qayyum birahmatika astaghiithu...
Ya Hayyu ya Qayyum birahmatika astaghiithu...

(Wahai yang Maha hidup, wahai yang Maha berdiri, aku memohon pertolongan dengan rahmatMu - H.R al-Tirmizi dalam kitab Sunannya. Dihukum Hasan oleh al-Albani dalam kitabnya Sahih al-Tirmizi (No 3524)


PERJUANGAN ITU INDAH BILA ADANYA UKHWAH
UKHWAH YANG IKHLAS AKAN MENGUNDANG RINDU DI JIWA
RINDU YANG TIADA TEPIAN
RINDU YANG TIADA GANTIAN

No comments:


free counters

يحلم القلب؟

يحلم القلب؟

Tetamu

My Blog List

Powered By Blogger