Saturday, December 31, 2011

dengarkanlah


Sahabat,

Sebelum kita mengeluh tentang kekurangan orang tua kita,
Lihat dan dengar, ramai orang yang rindu pada orang tuanya di surga.

Janganlah menunda untuk membahagiakan orang tua,
seperti mereka yang tak pernah menunda dalam memenuhi keperluan kita.

Sebelum dengan semena-mena membentak orang tua,
Cuba bayangkan dahulu seandainya mereka tiada.

Ayah,
Pinjamkan aku tenagamu. Biar aku merasakan, begitu berharganya titis demi titis keringat untuk menyara kami.

Bunda,
Pinjamkan aku hatimu. Biar aku faham, saat engkau berbicara melalui air mata, apakah luka ataukah bahagia.

Ayah dan Bunda,
Engkau adalah sebuah kisah malaikat yang tak pernah usai kami ceritakan melalui kata sederhana "CINTA".

Ya Allah,
Di sisa umur Ibubapa ku, ampunkanlah dosanya.
Ajarkan aku untuk pandai mendoakan kebaikan bagi Ibubapa ku.
berdoalah sentiasa untuk mereka.kerana itulah yang dilakukan oleh anak2 yang soleh.

No comments:


free counters

يحلم القلب؟

يحلم القلب؟

Tetamu

My Blog List

Powered By Blogger