Saturday, September 17, 2011

مجموع شريف الكميل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Kitab MAJMU SYARIF KAMIL, Adalah sebuah buku kumpulan Do'a dan Dzikir, Surah dan ayat-ayat dalam Al'Qur'an, Yasiin,Tahlil, Do'a Tahlil, Talqin, Serta Penatalaksanaan Jenazah, Shalawat dan Al-Asma-ul Husna.

Allah SWT. menciptakan manusia sebagai makhluk yang paling sempurna dan di diciptakan kekal abadi, ada awal tidak ada ahkir, ada hari lahirnya, tidak ada penghabisan. Manusia berpindah alam, alam ruh, alam rahim, alam dunia, alam akhirat.
Allah SWT. juga menciptakan dua kehidupan. Kehidupan dunia yang terbatas dan kehidupan akhirat yang abadi. Di akhirat disediakan dua tempat, yaitu Surga dan Neraka. Kepada manusia diberi kesempatan untuk memilih dua tempat tersebut selama di dunia. Semua amal shaleh, perbuatanmaupun lisan akan mendapat imbalan pahala di akhirat. Demikian juga perbuatan dan lisan yang buruk akan mendapatkan ganjaran dosa.
Himpunan Fadilah Majmu' Syarif Kamil ini berisi ayat-ayat suci dalam Al-Quran dan surah-surah pilihan, hadits-hadits Rasulullah SAW., doa dan dzikir kepada Allah SWT. Apabila diyakini dan diamalkan dengan penuh harapan, maka Allah SWT. akan memberikan kekuatan rohani dan jasmani baik di dunia maupun di akhirat nanti.
Majmu' Syarif Kamil ini baik sekali dibaca, dihafalkan, diamalkan secara istiqamah. Semoga pembacanya mendapat kekuatan jasmani dan rohani, lahir dan batin. Amin ya Rabbal 'Alamin.

p/s : baru beli tdi....best sangat...huhu...

2 comments:

nurul1405 said...

menarik..buku apakah ini anta??

ammar said...

poket book.mcm himpunan doa2 or zikir2...tpi nie padat sikit..mcm2 ade dlm 2..surah2 pilihan.doa.n bnyal lgi lar...try lar...senang dibawa kemna sja. :D


free counters

يحلم القلب؟

يحلم القلب؟

Tetamu

My Blog List

Powered By Blogger