Tuesday, February 7, 2012

duhai teman

mencorakkan iman membentukkan taqwa


Sahabat , 
kalau aku rebah tak bermaya , 
tolong papahkan daku ,
sekiranya aku jatuh tersungkur , 
angkatlah daku kembali ,
dan jikalau aku alpa dengan nikmat yang Allah kurniakan ini , 
berikan daku peringatan bahawa semua itu hanya sementara ,
dan sekiranya aku membuat maksiat kepada Allah ,
 tegurlah aku daripada terus melakukan Dosa ,
bawalah aku ke jalan yang Allah redhai ,
dan bukanlah jalan yang Allah murkai ,
dan sekiranya aqidah aku rosak , 
betulkanlah dengan akhlak murni mu ,
dan kalau daku mensyirikkan Allah (nauzubillah), 
yakni terkeluar dari agama Allah ,
bunuhlah daku dan hinalah dengan hina-sehinanya ,
kerana tiada agama lain disisi Allah melainkan Islam .

nursyabab
~DaRiKu KePaDaMu~

No comments:


free counters

يحلم القلب؟

يحلم القلب؟

Tetamu

My Blog List

Powered By Blogger